Всеки човек, който работи в офис, знае колко трудно е понякога да се чувства удовлетворен и щастлив на работното място. Дори без ясна причина, често се чувстваме унили, уморени и в лошо настроение. Как да се справим с това?
Как да се чувстваме щастливи в офиса? Застояването пред компютъра, изкуствената светлина, еднообразието, липсата на движение и приятни емоции може да превърнат работата ни в истинска скука. Колкото и да сме заети и натоварени, понякога просто нямаме желание и енергия да работим. В повечето случаи това не се дължи на избора ни на професия, а на начина, по който прекарваме времето си в офиса. Няколко положителни промени в ежедневието и нагласата ни, може да се окажат ключови за възвръщането на тонуса и усмивката през работния ден.
Отивайте на работа с усмивка. Ако сте в труден период или не се разбирате с колегите си, това не е никак лесно. Но истината е, че се възпитава. Започването на деня с усмивка и приветливо изречено „Добро утро“ ще повдигне не само вашето настроение, но и това на околните. Усмивката винаги предизвиква усмивка, така че не я забравяйте у дома.
Винаги се възползвайте от обедната почивка. Особено през топлите дни, обедната почивка задължително прекарвайте извън офиса. Дори не подозирате какви чудеса може да сторят за вас слънцето и свежият въздух. Ако имате възможност, се вижте за кратко с приятен човек или поговорете по телефона. След това проблемите в офиса ще ви се виждат доста по-лесноразрешими. Избягвайте да прекарвате почивката си с хора, които клюкарят или сплетничат зад гърба на другите.
Проветрявайте и не стойте само на изкуствена светлина. Затворен прозорец, пуснат климатик, спуснати щори, изкуствена светлина, компютри. Няма по-силна комбинация за убиване на настроението и работоспобността. Опитвайте се възможно най-много да се възползвате от влизащите слънчеви лъчи в офиса и винаги предпочитайте отворения прозорец пред пуснатия климатик, когато е възможно.
Подредете бюрото си по свой вкус. Дори да се наложи да изтърпите няколко иронични коментара от страна на колегите, от ключово значение е как е подредено бюрото ви и дали се чувствате добре на него. Няколко ценни вещи със сантиментална стойност или артистичен аксесоар, може да отключват усмивката ви всеки път, щом ги погледнете. За да не ви омръзват, ги сменяйте или добавяйте нови.
Слушайте музика. Ако работата ви го позволява, не изпускайте възможността да слушате музика. Свежите любими парчета ще ви откъснат от мрачните мисли и ще ви дадат енергия за работа.
Не прекалявайте с храната. Не се увличайте с количеството на обяда, защото веднага ще ви се доспи. Хапвайте лека и свежа храна, докато сте на работа, за да сте работоспособни и да нямате резки енергийни спадове през деня.
Никога не започвайте първи спор или скандал. Ако се научите да не избухвате и да не се заяждате за грешките на колегите си, ще се учудите колко по-лесно и успешно може да се работи. Не решавайте споровете със скандали и не се нервирайте излишно. Винаги подхождайте с усмивка и позитивизъм, когато има проблем за решаване. „Как да оправим тази бъркотия?“ е много по-смислено от „Какво ще правим сега? Ужас!“ Не може да контролирате поведението на отсрещната страна, но поне за себе си знаете, че ще сте реагирали правилно и положително.
Избягвайте негативните колеги, които само критикуват. Всеки има в офиса си от онези колеги, които само следят някой да направи нещо нередно и веднага да започнат да го критикуват и да недоволстват. За тях никога нещата не са перфектни и винаги някой е недостатъчно възпитан, компетентен, точен, умен и т.н. Не може да ги превъзпитате, а и не се опитвайте. Просто стойте настрана от тях и не се товарете с негативната им енергия. Дори да ви дразнят, имайте предвид, че те са достатъчно нещастни заради нагласата си, затова няма смисъл да ги поучавате, а по-скоро да ги игнорирате.
Стойте над нещата, не се фокусирайте върху дреболии. Обикновено човек осъзнава смислените неща в живота, когато претърпи сериозна загуба или е на крачка да го направи. Повечето проблеми, които ни измъчват и заради които понякога се ядосваме, са всъщност доста маловажни. Когато ви се изпречи проблем или конфликт в работата, се опитайте да се дистанцирате емоционално и да го разрешите хладнокръвно. Не хабете енергията и здравето си в тревоги за дреболии. Когато се ядосате за нещо, излезте на въздух, погледнете навън, отпийте глътка вода, усмихнете се. Нима важните неща за вас не са доста далеч от това, с което сте си скъсали нервите този следобед?
Как да се чувстваме щастливи в офиса? Застояването пред компютъра, изкуствената светлина, еднообразието, липсата на движение и приятни емоции може да превърнат работата ни в истинска скука. Колкото и да сме заети и натоварени, понякога просто нямаме желание и енергия да работим. В повечето случаи това не се дължи на избора ни на професия, а на начина, по който прекарваме времето си в офиса. Няколко положителни промени в ежедневието и нагласата ни, може да се окажат ключови за възвръщането на тонуса и усмивката през работния ден.
Отивайте на работа с усмивка. Ако сте в труден период или не се разбирате с колегите си, това не е никак лесно. Но истината е, че се възпитава. Започването на деня с усмивка и приветливо изречено „Добро утро“ ще повдигне не само вашето настроение, но и това на околните. Усмивката винаги предизвиква усмивка, така че не я забравяйте у дома.
Винаги се възползвайте от обедната почивка. Особено през топлите дни, обедната почивка задължително прекарвайте извън офиса. Дори не подозирате какви чудеса може да сторят за вас слънцето и свежият въздух. Ако имате възможност, се вижте за кратко с приятен човек или поговорете по телефона. След това проблемите в офиса ще ви се виждат доста по-лесноразрешими. Избягвайте да прекарвате почивката си с хора, които клюкарят или сплетничат зад гърба на другите.
Проветрявайте и не стойте само на изкуствена светлина. Затворен прозорец, пуснат климатик, спуснати щори, изкуствена светлина, компютри. Няма по-силна комбинация за убиване на настроението и работоспобността. Опитвайте се възможно най-много да се възползвате от влизащите слънчеви лъчи в офиса и винаги предпочитайте отворения прозорец пред пуснатия климатик, когато е възможно.
Подредете бюрото си по свой вкус. Дори да се наложи да изтърпите няколко иронични коментара от страна на колегите, от ключово значение е как е подредено бюрото ви и дали се чувствате добре на него. Няколко ценни вещи със сантиментална стойност или артистичен аксесоар, може да отключват усмивката ви всеки път, щом ги погледнете. За да не ви омръзват, ги сменяйте или добавяйте нови.
Слушайте музика. Ако работата ви го позволява, не изпускайте възможността да слушате музика. Свежите любими парчета ще ви откъснат от мрачните мисли и ще ви дадат енергия за работа.
Не прекалявайте с храната. Не се увличайте с количеството на обяда, защото веднага ще ви се доспи. Хапвайте лека и свежа храна, докато сте на работа, за да сте работоспособни и да нямате резки енергийни спадове през деня.
Никога не започвайте първи спор или скандал. Ако се научите да не избухвате и да не се заяждате за грешките на колегите си, ще се учудите колко по-лесно и успешно може да се работи. Не решавайте споровете със скандали и не се нервирайте излишно. Винаги подхождайте с усмивка и позитивизъм, когато има проблем за решаване. „Как да оправим тази бъркотия?“ е много по-смислено от „Какво ще правим сега? Ужас!“ Не може да контролирате поведението на отсрещната страна, но поне за себе си знаете, че ще сте реагирали правилно и положително.
Избягвайте негативните колеги, които само критикуват. Всеки има в офиса си от онези колеги, които само следят някой да направи нещо нередно и веднага да започнат да го критикуват и да недоволстват. За тях никога нещата не са перфектни и винаги някой е недостатъчно възпитан, компетентен, точен, умен и т.н. Не може да ги превъзпитате, а и не се опитвайте. Просто стойте настрана от тях и не се товарете с негативната им енергия. Дори да ви дразнят, имайте предвид, че те са достатъчно нещастни заради нагласата си, затова няма смисъл да ги поучавате, а по-скоро да ги игнорирате.
Стойте над нещата, не се фокусирайте върху дреболии. Обикновено човек осъзнава смислените неща в живота, когато претърпи сериозна загуба или е на крачка да го направи. Повечето проблеми, които ни измъчват и заради които понякога се ядосваме, са всъщност доста маловажни. Когато ви се изпречи проблем или конфликт в работата, се опитайте да се дистанцирате емоционално и да го разрешите хладнокръвно. Не хабете енергията и здравето си в тревоги за дреболии. Когато се ядосате за нещо, излезте на въздух, погледнете навън, отпийте глътка вода, усмихнете се. Нима важните неща за вас не са доста далеч от това, с което сте си скъсали нервите този следобед?
Сря 28 Яну 2015, 03:34 by bimba
» ЧРД bimba
Съб 15 Мар 2014, 21:54 by Admin
» ФОРУМА НАВЪРШИ 5 ГОДИНКИ
Пет 14 Мар 2014, 03:50 by Никели
» ВЕСЕЛА КОЛЕДА
Сря 25 Дек 2013, 18:43 by Admin
» НОВА ГОДИНА
Нед 22 Дек 2013, 19:00 by Admin
» Хранене за здраве
Сря 27 Ное 2013, 20:31 by Admin
» ЗДРАВЕ
Сря 27 Ное 2013, 19:08 by Admin
» ПРИКАЗКИ
Сря 27 Ное 2013, 19:01 by Admin
» Вицове
Сря 27 Ное 2013, 18:58 by Admin
» Музиката на моята младост
Сря 27 Ное 2013, 18:51 by Admin