“Данон” олекна с $21 млн. за заблуждаваща реклама
"Активия" оправя нередовния стомах. Да, ама не. Френският млечен гигант "Данон" отнесе глоба от 21 млн. долара в САЩ за невярната реклама. Федералната комисия по търговия разкри, че прословутата бактерия в "Активия" и другата популярна напитка - DanActive, е само рекламен трик. Няма доказателства, че тя наистина помага за по-добро храносмилане.
Френската компания първоначално увъртала пред властите, но не успяла да защити твърденията в клиповете. Затова се съгласила да сключи споразумение с комисията и да плати колосалната сума. Освен това "Данон" трябва да промени рекламите си и в бъдеще повече да не продава продуктите си с трикове.
Това е втори удар срещу френския гигант в рамките на месец.
Вчера стана ясно, че в началото на декември Европейската служба за безопасност на храните (EFSA) също се усъмнила в чудодейните способности на DanActive (в Европа този продукт се продава под търговската марка Actimel). Но тогава изобличаването не е струвало глоба на французите, за разлика от разкритието в САЩ.
Danone е основана през 1919 г. и печели милиарди всяка година от продажбата на млеката Danone, Actimel, Danete, Activia и минерална вода Evian в най-малко 20 страни по света.
DanActive/Actimel се рекламираха до вчера "клинично доказано засилващи защитата на вашия организъм", а Activia имаше славата, че "клинично доказано регулира храносмилателната система в рамките само на две седмици".
"Активия" оправя нередовния стомах. Да, ама не. Френският млечен гигант "Данон" отнесе глоба от 21 млн. долара в САЩ за невярната реклама. Федералната комисия по търговия разкри, че прословутата бактерия в "Активия" и другата популярна напитка - DanActive, е само рекламен трик. Няма доказателства, че тя наистина помага за по-добро храносмилане.
Френската компания първоначално увъртала пред властите, но не успяла да защити твърденията в клиповете. Затова се съгласила да сключи споразумение с комисията и да плати колосалната сума. Освен това "Данон" трябва да промени рекламите си и в бъдеще повече да не продава продуктите си с трикове.
Това е втори удар срещу френския гигант в рамките на месец.
Вчера стана ясно, че в началото на декември Европейската служба за безопасност на храните (EFSA) също се усъмнила в чудодейните способности на DanActive (в Европа този продукт се продава под търговската марка Actimel). Но тогава изобличаването не е струвало глоба на французите, за разлика от разкритието в САЩ.
Danone е основана през 1919 г. и печели милиарди всяка година от продажбата на млеката Danone, Actimel, Danete, Activia и минерална вода Evian в най-малко 20 страни по света.
DanActive/Actimel се рекламираха до вчера "клинично доказано засилващи защитата на вашия организъм", а Activia имаше славата, че "клинично доказано регулира храносмилателната система в рамките само на две седмици".
Сря 28 Яну 2015, 03:34 by bimba
» ЧРД bimba
Съб 15 Мар 2014, 21:54 by Admin
» ФОРУМА НАВЪРШИ 5 ГОДИНКИ
Пет 14 Мар 2014, 03:50 by Никели
» ВЕСЕЛА КОЛЕДА
Сря 25 Дек 2013, 18:43 by Admin
» НОВА ГОДИНА
Нед 22 Дек 2013, 19:00 by Admin
» Хранене за здраве
Сря 27 Ное 2013, 20:31 by Admin
» ЗДРАВЕ
Сря 27 Ное 2013, 19:08 by Admin
» ПРИКАЗКИ
Сря 27 Ное 2013, 19:01 by Admin
» Вицове
Сря 27 Ное 2013, 18:58 by Admin
» Музиката на моята младост
Сря 27 Ное 2013, 18:51 by Admin