Кюстендилски свободен форум

Сайт за приятно изкарване на свободното време

ТОЧНО ВРЕМЕ:

Latest topics

» Честит рожден ден Бате!
Сря 28 Яну 2015, 03:34 by bimba

» ЧРД bimba
Съб 15 Мар 2014, 21:54 by Admin

» ФОРУМА НАВЪРШИ 5 ГОДИНКИ
Пет 14 Мар 2014, 03:50 by Никели

» ВЕСЕЛА КОЛЕДА
Сря 25 Дек 2013, 18:43 by Admin

» НОВА ГОДИНА
Нед 22 Дек 2013, 19:00 by Admin

» Хранене за здраве
Сря 27 Ное 2013, 20:31 by Admin

» ЗДРАВЕ
Сря 27 Ное 2013, 19:08 by Admin

» ПРИКАЗКИ
Сря 27 Ное 2013, 19:01 by Admin

» Вицове
Сря 27 Ное 2013, 18:58 by Admin

» Музиката на моята младост
Сря 27 Ное 2013, 18:51 by Admin

Кой е онлайн?

Онлайн е 1 потребител: 0 Регистрирани, 0 Скрити и 1 Гост

Нула


[ View the whole list ]


Най-много потребители онлайн: 230, на Сря 04 Май 2011, 10:47

ЧАТ

http://xat.com/Kyustendil Изображение, размещенное на servimg.com

Create your own banner at mybannermaker.com!

Май 2018

ПонВтоСряЧетПетСъбНед
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Календар Календар

КИРИЛИЗАТОР

http://forum.abv.bg/abv/lat2cyr.php

ИНФОРМАЦИЯ И РЕКЛАМА

http://knnews.bg/

Listen Serbia Radio Ljubav - 96.6 FM Radio Online

Radio FOKUS Bitola Macedonia Makedonija ( makedonska narodna folk muzika ) at RadioForest.net http://www.radio-fokus.com/

http://worldtv.com/kyustendil_tv/

http://selindger.blogspot.com/

http://www.za-tebe.com/

    Наръчник на шофьора

    Share
    avatar
    Admin
    Admin
    Admin

    Брой мнения : 1127
    Points : 1808
    Reputation : 8
    Join date : 14.03.2009
    Age : 58
    Местожителство : Кюстендил, България

    Наръчник на шофьора

    Писане by Admin on Нед 17 Юли 2011, 17:31

    10 ПРАВИЛА ЗА ИКОНОМИЧНО ШОФИРАНЕ В КРИЗА

    Първо правило: Спазвай посочената скорост

    Така ще спестите не само глоби от КАТ, но и ще икономисате гориво от порядъка на десетки проценти, ако извън населени места карате с 90 км/час вместо обичайните днес 120 км/час.

    Второ правило: Карай правилно и предвиждай ситуацията на пътя

    Ако използвате умерено инерцията и натискате педала на газта само тогава, когато обстоятелствата действително го изискват, не само че ще стигнете по-далече, но и ще пътувате без риск и стрес. Ако карате по този начин, вие не само ще спестите гориво, но и ще знаете как да действате в критични ситуации; именно защото отрано сте помислили за тях. Съвсем излишно е да бързате към светофара, ако той свети “червено”. Разбира се, същото е и когато свети “зелено”, а вие все още сте твърде далеч от него.

    Трето правило: Елиминирай високите обороти на двигателя

    • Шофирайте на по-висока предавка винаги, когато е възможно
    • Превключвайте на по-висока предавка преди 2500 об/мин.
    • Поддържайте скоростта при възможно най-висока предавка
    • Старайте се да не натискате педала на газта докрай


    Четвърто правило: Следи индикатора за ниво на горивото – иконометър

    Той може да бъде най-добрия ви треньор. Възползвайте се от него, защото той е удобен помощник, чрез който можете да привикнете да карате по оптимален начин и да проверите какъв е ефектът от различните начини на каране и влиянието им върху разхода на гориво. Доказано е, че ако свети червената контролна лампа за количеството на горивото, шофьорите карат по-икономично, особено когато най-близката бензиностанция се намира на по-голямо разстояние от разстоянието, което им остава да изминат.

    Пето правило: Освободете се от непотребните вещи в колата

    • Всеки излишен килограм в автомобила закономерно увеличава разхода на гориво
    • Свалете празния багажник върху покрива на колата ви щом не ви трябва или различните допълнителни аеродинамични “подобрения”, които повишават съпротивлението на въздуха.
    • Отрицателно въздействие върху разхода на гориво оказват отворените прозорци, непокритият товар, шибидаха и др., които нарушават аеродинамиката на автомобила.



    Шесто правило: Редовно проверявай налягането на гумите


    Когато купувате гуми, избирайте ги главно според качеството, а не според цената им. За да запазите за най-дълго време качествата и живота на вашите гуми, спазвайте препоръчителното налягане на гумите указано от производителя, като редовно го проверявате – поне веднъж месечно, винаги при студени гуми. Пониженото налягане на въздуха в гумите повишава разхода на гориво.

    Седмо правило: Ползвай качествени масла и горива

    Редовно проверявайте нивото и качеството на маслото в автомобила в съответствие с изискванията на производителя /маслото се сменя обикновено на всеки 15 хиляди километра или поне веднъж годишно/. Зареждането с по-качествено гориво също допринася за по-икономична експлоатация на превозното средство.

    Осмо правило: Регулирай двигателя

    Лошо регулираният двигател, задръстеният въздушен филтър или повреда в ауспуха лесно могат да доведат до повишаване на разхода на гориво с 10%.

    Девето правило: Използвай рационално оборудването в колата

    Разходът на гориво е свързан не само с начина на каране, но и с комфорта, предлаган от превозните средства. Подгряването на прозорците и седалките, отоплението, климатика, радиокасетофона – всички те са уреди-консуматори, които изискват енергия под формата на електричество, получено чрез генератора за променлив ток /алтернатора/, задвижван от двигателя на автомобила. Най-осезателно върху по-големия разход на гориво влияе климатикът. Изключвайте консуматорите на електрическа енергия, когато нямате нужда от тях.

    Десето правило:х Купувай кола с нисък разход на гориво


    Когато си купувате кола, изберете онази, която при еднакви други показатели има най-нисък разход на гориво. От това само ще спечелите.


    _________________
    avatar
    Admin
    Admin
    Admin

    Брой мнения : 1127
    Points : 1808
    Reputation : 8
    Join date : 14.03.2009
    Age : 58
    Местожителство : Кюстендил, България

    Re: Наръчник на шофьора

    Писане by Admin on Нед 17 Юли 2011, 19:56

    Глоба с електронен фиш се плаща до 14 дни

    Повече от година модерни камери на КАТ снимат нарушителите, каращи с превишена скорост по най-натоварените и опасни шосета на България. Дигитални стационарни радарни установки тип: SITRAFFIC LYNX speed – ERS 400 контролират скоростта на колите чрез задействане на радарни измервателни устройства. Монтираните системи имат настройки на различни прагови стойности за контрол на скоростта при леки и товарни автомобили. До скоро процедурата за санкции на водачите бе тромава и неефективна. Всеки шофьор, който бе хванат с превишена скорост от камерите, получаваше призовка да се яви в КАТ. Там му пускаха няколко кадъра, на които се вижда нарушението, вземаха му талона и след месец той трябваше да се яви отново, за да си вземе акта и да си плати наказателното постановление. С новите промени в Закона за движение по пътищата тази практика е променена, като процедурата по налагането на санкциите значително е улеснена.
    Превишилите скоростта шофьори, заснети с камери, вече получават електронен фиш за глоба с препоръчано писмо с обратна разписка. Нарушителите имат 14-дневен срок от получаването му, за ад платят глобата или да декларират, че колата им е управлявана от друго лице. Също така отпада отнемането на контролните точки за управление с превишена скорост.

    ЩО Е ЕЛЕКТРОНЕН ФИШ

    Електронен фиш е електронно изявление, записано върху хартиен, магнитен или друг носител, създадено чрез административно-информационна система въз основа на постъпили и обработени данни за нарушения от автоматизирани технически средства. Електронният фиш съдържа данни за: териториалната структура на МВР, на чиято територия е установено нарушението, датата, точния час на извършването му, регистрационния номер на автомобила, собственика, на когото е регистрирано превозното средство, описание на нарушението, нарушените разпоредби, размера на глобата, срока, сметката или мястото на доброволното и плащане.
    При плащане на глоба, наложена с електронен фиш, в 14-дневен срок се дължи 70% от нейния размер. Глобата, наложена с електронен фиш, обжалван и потвърден от съда, се дължи в пълен размер. Не подлежат обаче на обжалване наказателни постановления и електронни фишове, с които са наложени глоби до 50 лева включително.


    _________________
    avatar
    Admin
    Admin
    Admin

    Брой мнения : 1127
    Points : 1808
    Reputation : 8
    Join date : 14.03.2009
    Age : 58
    Местожителство : Кюстендил, България

    Re: Наръчник на шофьора

    Писане by Admin on Нед 17 Юли 2011, 20:17

    С какво ни засича КАТ

    Пътната полиция разполага с 490 от класическите радари TR-4 и тяхната модификация TR-4D, българско производство. Тези устройства се закрепват на магнитна стойка на предния капак или на тавана на патрулната кола. Лицензирани са през 1997 г. Имат памет, на която се записва часът и датата, а при TR-4D и посоката на засечения автомобил. Но те нямат възможност да идентифицират колата нарушител. Съществува вероятност да бъде глобен абсолютно невинен шофьор, защото радарът е засякъл автомобил, движещ се преди, успоредно или след него.
    На базата на TR-4D е създаден по-съвършеният TFR1-M, който е снабден с камера. Тези радари са 51 на брой и се монтират вътре в патрулните автомобили. Камерата снима през предното стъкло. Правени са опити за заснемане на автомобили, движещи се с неразрешена скорост, но заради възможни отклонения в данните, пътните полицаи ги използват предимно в покой. Паркират край пътя, много често и с автомобил без надписи “Полиция”, засичат и снимат. От 2010 г. данните от TFR1-M се обработват с нов софтуер, който позволява заснетият автомобил да бъде показан в 9 и дори 12 кадъра, за да няма съмнение, че е заснет именно той, а не друг наблизо до него.
    КАТ имат и други 16 мобилни радара, които се монтират в коли. Наричат се Radar Autovision Digital и са английско производство. Те могат да снимат без грешка и от движение. От 2009 г. досега не работят, тъй като няма техническа възможност да минат на годишни технически тестове. Очаква се да бъдат проверени от Българският институт по метрология до началото на лятото и да влязат в действие.
    Модерните стационарни радари SITRAFIC ERS 400 СА 15. Произведени са в концерна “Сименс” и снимат у нас от март 2010 г. Заради проблеми с годишните технически тестове бяха спрени от януари до април т.г., но вече работят. Заедно с тях са купени и 30 кутии със стойки, които също ще бъдат монтирани по пътищата.
    Един единствен засега у нас е стационарният радар Sensis SSS Droplet RS 240, шведско производство. Той се смята от експертите за най-съвършен. Монтиран е преди кръстовището на Орлов мост в София, където ограничението на скоростта е 50 км/ч.


    _________________
    avatar
    Admin
    Admin
    Admin

    Брой мнения : 1127
    Points : 1808
    Reputation : 8
    Join date : 14.03.2009
    Age : 58
    Местожителство : Кюстендил, България

    Re: Наръчник на шофьора

    Писане by Admin on Вто 15 Окт 2013, 00:42

    10-те тайни, които катаджиите не искат да знаете


    КАТ има своите 10 тайни, разкрива "Труд". Ето десет от тях, които могат да ви спасят от нелепата ситуация с лакомите катаджии. Преди да ги прочетете, запомнете - карайте внимателно и спазвайте правилата за движение.

    1. Патрулът на пътя няма уред, с който да засича превишена скорост. Ако ви спре някой катаджия и ви каже, че се движите с превишена скорост, веднха го попитайте с какъв уред констатира това.

    2. Мобилните камери не могат да снимат нощем. Това го правят само стационарните, които имат светкавици.

    3. Радарът не може да засича в тунел. Независимо дали камерата на КАТ е стационарна или мобилна, дори и да е сложена на близо, до изхода на тунел, тя не може да улови правилно обратния сигнал, който се отразява от стените.

    4. Градското видеонаблюдение не може да снима за скорост. Системите от камери по улиците в София, Варна и други градове не са радари. По техни клипове не могат да бъдат съставни електронни фишове за скорост.

    5. Стационарните камери не виждат коли със скорост над 250 км/ч.Звучи невероятно, но онези, които профучават бясно край радара на шосето, отървават глобата.

    6. Дрегерът мери алкохола в количество издишан въздух, съдържанието в кръвната проба не е същото. Когато уредът, който носят катаджиите, випокаже алкохол над допустимите 0,5 промила, не бързайте нито да се отчайвате, нито да давате подкуп.

    7. Уредът за алкотест трябва да е годен и да е собственост на МВР. Ако полицай иска да ви изпробва с дрегер, той е длъжен да носи документ за уреда, в който пише вида му и кога е минал за технически преглед.

    8. Не всеки полицай има право да пише акт или фиш. Обърнете внимание на униформата, името, фамилията и длъжността на полицая, който ви е спрял за проверка.

    9. Искайте фиш за нарушения, които се наказват с глоба до 50 лева. Ако ви хванат с някакаъв очевиден грях и сте съгласен за вината си, настоявайте да ви напишат фиш, а не акт.

    10. За зимни гуми глоба няма. Когато ви проверяват думите, катаджиите може да пропуснат да споменат, че в закона няма санкция, ако се кара с лехи гуми през зимата.


    _________________

    Sponsored content

    Re: Наръчник на шофьора

    Писане by Sponsored content


      В момента е: Сря 23 Май 2018, 13:26